Als je nu nog Flash gebruikt in je website of online marketing, dan wordt het tijd om dat te veranderen. Veel gebruikers van mobiele apparaten en populaire browsers krijgen de inhoud van je website of je advertentie niet meer te zien. Vijf jaar geleden maakte 47% van de websites nog gebruik van Flash. In de onderstaande grafiek – afkomstig van httparchive.org – kun je goed terugzien dat dat nu nog maar 22% is.
Steve Jobs besloot al in 2010 om Flash niet te meer ondersteunen in Apple’s IOS. In de browsers Chrome, Firefox en Safari staat Flash sinds vorig jaar standaard uit. De belangrijkste redenen om niet meer te investeren in Flash zijn:
- Het vergt veel van het apparaat waarop de code wordt uitgevoerd. Apparaten worden trager en de batterij loopt sneller leeg.
- Het is onveilig. Gebruikers werken de versie van Flash niet (zo vaak) bij en daar maken criminelen misbruik van.
- Adobe, de maker van Flash, neemt afscheid van Flash. Adobe blijft de beveiliging van Flash wel bijwerken om aanvallen voor te blijven. Dat de komende vijf jaar niet veranderen. Ze blijven ook samenwerken met Microsoft, Google en Facebook om Flash compatibel en veilig te houden.
Website
Als je in je website Flash gebruikt wordt het tijd voor een nieuwe website. Bouw zelf een nieuwe responsive website op basis van WordPress en/of HTML5. Of neem contact op met je webbouwer om een plan te maken voor een nieuwe website.
Adwords
Maak je gebruik van Adwords campagnes met Flash-elementen? Google biedt de mogelijkheid om Adwords campagnes waarin Flash wordt gebruikt voor je om te zetten naar HTML5.
Geef een reactie