Als je een nieuwsbrief uitgeeft, dan voeg je de mensen die je hebt ontmoet toe aan Outlook en aan je mailinglijst. Soms vergeet je het nieuwe contact toe te voegen aan de mailinglijst. Het zou fijn zijn als je dan achteraf na kon gaan wie je hebt toegevoegd, zodat je iedere persoon die je vergeten bent alsnog toe kunt voegen aan je mailinglijst. Gelukkig is het mogelijk om de contacten in Outlook te sorteren op de datum dat je deze hebt aangemaakt of toegevoegd.
Zo sorteer je in Outlook 2010, 2013 en 2016 contacten op aanmaakdatum
1) Open de Outlook map met contacten die je wilt sorteren
2) Klik in het menu [Beeld] (1) op [Weergave wijzigen] (2) en op [Lijst] (3). Hierdoor openen de contact in de lijstweergave.
3) Klik in het menu [Beeld] op [Weergave instellingen] en in het nieuwe venster “Geavanceerde weergave-instelling: Lijst” op [Kolommen]
4) Selecteer “Alle contactpersoonvelden” (1), selecteer de beschikbare kolom “Gemaakt” (2), klik op [Toevoegen] (3) en klik op [Omhoog] (4) totdat het veld “Gemaakt” helemaal bovenaan de lijst staat. Klik daarna op [OK] (5).
5) Aan je lijst met contactpersonen is de eerste kolom nu de kolom “GEMAAKT”. Door daarop te klikken kun je de lijst in oplopende of aflopende volgorde sorteren.
Geef een reactie