• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Spring naar de inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Elaborate

Uw Organisatie Online

  • Klantenservice
  • Mijn abonnementen
  • 0182 582145
  • Scherm delen
  • Service
    • Zorgeloos werken
      • Service op diensten
      • Serviceovereenkomst “Op afstand”
      • Serviceovereenkomst “Totaal”
      • Help me kiezen
    • Klantenservice
      • Storingsoverzicht internet en telefonie
      • Veel gestelde vragen
      • Opzeggen
      • Voorwaarden
      • Neem contact met me op
  • Online werken
    • Toegang tot de cloud
      • Zakelijk Internet
      • Postcode check
    • Werken in de cloud
      • Applicatie Online
      • Werkplek Online
      • Server Online
    • Veiligheid voorop
      • 247Alarm
      • Mailfilter Online
      • Back-up Online
      • Router Management
      • Afspraak voor gratis advies
  • Cloud Apps
    • Online werken
      • Microsoft Office 365
      • Microsoft 365
      • Google G Suite
      • E-mail verhuisservice
      • Help me kiezen
    • Online opslaan
      • Livedrive
      • OneDrive voor Bedrijven
      • Dropbox voor Bedrijven
    • Veilig Online
      • Sophos Endpoint Security
      • Bitdefender Endpoint Security
      • Afspraak voor gratis advies
  • Website
    • Domeinnaam
      • Domein registreren
      • Domein verhuizen
      • Domein beveiligen
      • Domeinextensies
      • Domeinnaam Check
    • Webhosting
      • Hosting op gedeelde webserver
      • Hosting op eigen webserver
      • Website zelf verhuizen
      • Website laten verhuizen
    • Webbouw
      • Website laten bouwen
      • Help me kiezen
  • Telefonie
    • Vaste Telefonie
      • Hosted IP Telefonie
      • HIP Express
      • HIP Express Office
      • KPN ÉÉN
      • Help me kiezen
    • Mobiele Telefonie
      • Zakelijk Mobiel
      • Vast-Mobiel Integratie
    • Efficienter werken
      • Bellen vanuit applicaties met HIPIN
      • Samenwerken met I AM
      • De HIPPER app
      • Zelf je telefooncentrale beheren
      • Afspraak voor gratis advies
  • Artikelen

Storingsoverzicht internet en telefonie

Dit overzicht geeft alle storingen weer die betrekking hebben op de door ons geleverde internetverbindingen en telefoondiensten. De meldingen worden weergegeven in aflopende tijdvolgorde.

[OPGELOST] Irma en Onebase

21-02-2019 11:02

— afmelding 21-02-2019 12:00 uur —

Onze engineers melden dat de storing is verholpen. Zowel Irma als Onebase zijn weer beschikbaar.

— oorspronkelijk melding 21-02-2019 11:45 uur —

Onze engineers melden dat het momenteel niet mogelijk is om in te loggen in Irma en Onebase.
Engineers hebben de storing in onderzoek en wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem

18-02-2019 09:01

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] Telefonie verstoring

13-02-2019 13:16

— afmelding 14:15 —

Onze engineers melden dat de storing is verholpen.

— oorspronkelijke melding 11:55 —

We ontvangen klachten over onderbrekingen of vertraging van telefonieverkeer.
Onze engineers hebben deze storing in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] KPN xDSL, FTTH en Fiber aggregatie router

07-02-2019 15:53

— afmelding 16:40 uur —

Uit nader onderzoek blijkt dat deze storing gerelateerd is aan de CSP melding “Storing ETN regio Zwolle”.
Wij zien momenteel  herstel van de getroffen verbindingen. Mocht u nog hinder hiervan ondervinden, dan adviseren wij een herstart van de router.
Zie voor verdere berichtgeving de CSP melding: “Storing ETN regio Zwolle”.

— oorspronkelijke bericht 07-02-2019 16:30 uur —

Onze engineers melden een storing in een van onze aggregatie routers. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Oorzaak is nog onbekend.

Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] Storing ETN regio Zwolle

08-02-2019 10:32

—afmelding 08-02-2019 11:30 uur —

KPN meldt dat de storing is opgelost en dat de dienstverlening volledig is hersteld.

— update 08-02-2019 08:15 uur —

KPN geeft aan dat na de uitgevoerde werkzaamheden van afgelopen nacht de dienstverlening weer is hersteld. Mocht dit voor u verbinding niet het geval zijn, dan adviseren wij u een herstart van de router. Volgende update volgt om 11:30 uur.

— update 22:30 uur —

KPN meldt dat het onderzoek nog in volle gang is. Er zijn extra experts ingeschakeld om de nodige herstelacties uit te voeren. Een volgende update volgt zo spoedig mogelijk, tot uiterlijk morgen ochtend.

— update 19:45 uur —

KPN meldt dat het onderzoek naar volledige herstel van de storing nog in volle gang is. Een volgende update volgt zo spoedig mogelijk, tot uiterlijk 22:00 uur.

— update 18:00 uur —

KPN geeft aan dat herstel naar aanleiding van de werkzaamheden en onderzoek gaande is. Een volgende update volgt om 19:30 uur.

— update 17:00 uur —

KPN meldt dat specialisten op locatie werkzaamheden verrichten om de storing op te lossen. Dit resulteerde in een tijdelijke toename van de impact. Door genomen maatregelen is de impact inmiddels afgenomen. KPN engineers zijn bezig met verder onderzoek en herstel. De oplostijd is nog onbekend. Volgende update volgt om 18:00 uur.

— update 16:00 uur —

KPN geeft aan dat voor verdere onderzoek specialisten zijn aangestuurd naar het datacenter te Amsterdam. De verwachte aankomsttijd hiervan is onbekend.
Volgende update volgt om 17:15 uur.

— update 15:00 uur —

KPN meldt dat er nog geen doorbraak is in de oplossing. Technisch team van KPN is er volop mee bezig.
Volgende update volgt om 16:00 uur.

— update 11:50 uur —

In verband met de toegenomen impact wordt er extra expertise ingeschakeld om te helpen met het onderzoek naar de storing.
Wij houden u op de hoogte.

— update 10:30 uur —

KPN geeft aan dat engineers momenteel bezig zijn met onderzoek en herstel van de storing.

— oorspronkelijke melding 07-02-2019 08:15 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Zwolle.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] Storing ETN regio Cuijk

07-02-2019 07:52

— afmelding 06-02-2019 19:00 uur —

KPN geeft aan dat de ETN storing in de regio Cuijk is opgelost middels het vervangen van hardware in de getroffen DSLAM’s.

— oorspronkelijke bericht 06-02-2019 15:50 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Cuijk, waarbij meerdere DSLAM’s in onderstaande regio’s een storing hebben.

Getroffen regio’s:
Beugen
Boxmeer
Cuijk
Escharen
Gennep
Grave
Haps
Herpen
Landhorst
Langenboom
Mill
Milsbeek
Oeffelt
Oploo
Ravenstein
Reek
Rijkevoort
Schaijk
Siebengewald
Zeeland

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] KPN mobiel buitenland

05-02-2019 15:40

—update 16:30 uur—

KPN meldt dat de dienstverlening volledig is hersteld.

— update 15:30 uur —

KPN meldt dat de oorzaak is gevonden, het betreft een kabelbreuk in het buitenland. Op dit moment is men bezig met herstel.

— oorspronkelijke melding 13:50 uur —

KPN meldt dat mobiele gebruikers de volgende problemen kunnen ervaren in het buitenland:

  • Geen verbinding kunnen maken met buitenlandse providers;
  • Geen data verkeer mogelijk;

Engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] x-DSL / FttH regio Harderwijk

02-02-2019 12:00

— afmelding 02-02-2019 12:15 uur —

KPN geeft aan dat de engineer defecte hardware heeft vervangen en dat hiermee  de storing is opgelost.

— oorspronkelijke bericht 02-02-2019 9:40 uur —

Engineers constateren een verstoring in de regio Harderwijk.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Het betreft een aantal DSLAM’s in de volgende regio’s:

Ermelo
Harderwijk
Nunspeet

Onze leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 


[OPGELOST] CommPilot KPN1v2

01-02-2019 09:02

— afmelding 10:00 uur —

De verstoring is verholpen

— oorspronkelijke melding 08:20 uur —

De link naar de CommPilot vanuit de Beheer Portal logt op dit moment niet automatisch in.

Als gevolg hiervan is het op dit moment niet mogelijk om KPN1v2-klanten te beheren in de CommPilot.

Engineers hebben de verstoring in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte


[OPGELOST] Storing DSLAM Den Haag

28-01-2019 17:45

— afmelding 17:30 uur —

KPN meldt dat de storing is verholpen.

— oorspronkelijke melding 15:10 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de regio Den Haag.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] IRMA storing bestellen HIP telefoonnummers

28-01-2019 10:02

—update 11:00 uur—

De storing is verholpen. Het is weer mogelijk een bestelling te plaatsen.

—origineel bericht 10:15 uur —

Op dit moment is  het niet mogelijk bestelling te plaatsen van:

HIP telefoonnummers

HIP buitenland telefoonnummer

HIP express Office nummer

HIP users

KPN een nummer

Onze engineers hebben de storing in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] Office 365 verstoring

30-01-2019 09:02

— update 25-01-2019 10:45 uur —

De storing is nog niet verholpen. Microsoft werkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte.

— afmelding 25-01-2019 09:00 uur —

Microsoft meldt dat de storing is verholpen.

— update 24-01-201916:30 uur —

Microsoft engineers hebben de oorzaak gevonden en werken momenteel aan een oplossing. Een oplostijd is nog niet bekend.

— oorspronkelijke melding 24-01-201911:00 uur —

Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel een storing gaande is binnen de Office 365 Exchange online services.
Hierdoor kunnen Office 365 gebruikers de volgende symptomen ervaren:

  • Vertraagde of geen mail aflevering.
  • Wegvallende verbindingen met Exchange online en Outlook.

Microsoft werkt momenteel aan een oplossing. Een oplostijd is nog niet bekend.

Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] CrossNetworks

24-01-2019 11:01

— afmelding 24-01-2019 12:00 uur —

CrossNetworks geeft aan dat de storing is verholpen.

— oorspronkelijke bericht 24-01-2019 10:30 uur —

Onze engineers melden een storing op het netwerk van CrossNetworks. Als gevolg van de storing zijn CrossNetworks verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel.


[OPGELOST] KPN xDSL / FTTH regio Hoofddorp

23-01-2019 12:01

— afmelding 23-01-2019 13:00 uur —

KPN geeft aan de DSLAM storing in de regio Hoofddorp is verholpen. Oorzaak was een stroomstoring.

—oorspronkelijke bericht 23-01-2019 10:30 uur —

KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een DSLAM storing in de regio Hoofddorp.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] CrossNetworks

19-01-2019 07:21

— afmelding 19-01-2019 08:20 uur —

De leverancier geeft aan de storing is verholpen na de werkzaamheden van afgelopen nacht.

— update 23:00 uur —

De leverancier meldt dat de werkzaamheden met betrekking tot het herstarten van de hardware in Amsterdam is uitgesteld tot 00:30-01:00 uur. Momenteel zijn engineers de nodige voorbereidingen en voorzorgsmaatregelen aan het treffen. Volgende update volgt morgenochtend.

—update 19:40 uur—

De leverancier geeft aan dat het noodzakelijk is om de getroffen hardware component te herstarten. De werkzaamheden worden vanavond om 22:00 uur in het datacenter te Amsterdam ter plaatse uitgevoerd door engineers van CrossNetworks. De verwachte downtime bedraagt ongeveer 5 minuten.

— update 17:00 uur —

De leverancier meldt dat de storing is gelokaliseerd in een netwerkcomponent. Engineers zijn bezig met herstel van de storing.

— update 15:30 uur —

Onze leverancier meldt geen  update omtrent de storing. Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel. Update volgt zo spoedig mogelijk.

— update 13:30 uur—

De leverancier meldt dat de oorzaak van de storing is gevonden. Het is mogelijk dat uw verbinding zal worden verbroken. De verbinding zal automatisch weer terug komen. Wanneer dit niet automatisch plaatsvind, dan adviseren wij u op de klantapparatuur te herstarten. Volgende update volgt om 14:30 uur.

— update 12:30 uur —

De leverancier geeft aan dat engineers bezig zijn met het onderzoek naar de oorzaak van de storing. Er is geen verdere update beschikbaar.
Volgende update volgt om 13:30 uur.

— oorspronkelijke melding 18-01-2019 11:00 uur —

Onze engineers melden een storing op het netwerk van CrossNetworks. Als gevolg van de storing zijn CrossNetworks verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel. Volgende update volgt om 12:30 uur.


[OPGELOST] SELT

16-01-2019 14:15

— afmelding 15:15 uur —

De leverancier geeft aan dat de storing met betrekking tot de Single Ended Line Test (SELT) is opgelost. Lijnmeting zijn vanaf nu weer mogelijk.

— update 14:30 uur —

Onze leverancier meldt dat engineers momenteel bezig zijn met onderzoek en herstel. Volgende update volgt om 15:30 uur.

— oorspronkelijke bericht 16-01-2019 12:30 uur —

Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd.

Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] HIPIN

17-01-2019 08:17

— afmelding 17-01-2019 09:10 uur —

Onze engineers melden dat de storing is opgelost middels het spoedonderhoud van gisteravond.

— update 15:30 uur —

Vanavond tussen 23:00 uur en 01:00 uur worden werkzaamheden uitgevoerd om de storing te verhelpen. Dit is op CSPRreporter gemeld als spoedonderhoud.

— update 9:48 uur —

Uit eerste onderzoek blijkt dat de Hipin client correct functioneert , het inloggen kan langer duren.

NOC engineers onderzoeken de storing.

— oorspronkelijke melding 08:30 uur —

Wij ontvangen diverse meldingen dat Hipin niet gestart kan worden.

Onze engineers zijn een onderzoek gestart.

Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] KPN Leverstraat mobiel

15-01-2019 15:33

— Update —

De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen zijn verwerkt.

— Origineel bericht —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Mobiele porteringen uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen op te leveren
  • Het uitvoeren van SIM-wissels
  • Het blokkeren van SIM-kaarten

Tevens is het wijzigen of inzien van limieten niet mogelijk en worden de verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten in zowel de beheerportal als Onebase niet bijgewerkt.

Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met support afdeling.

KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] KPN xDSL en FTTH aggregatie router

11-01-2019 15:11

— afmelding 15:15 uur —

Onze engineers zien op enkele verbindingen na een volledige herstel van de dienst.
Mocht de verbinding niet automatisch herstellen adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten of contact met ons op te nemen.

— update 14:25 uur —

Engineers melden dat het merendeel van de getroffen verbindingen weer actief zijn. Verbindingen welke nog niet actief zijn, adviseren wij een herstart uit te voeren van de CPE.
Volgende update volgt uiterlijk om 15:15 uur.

— update 13:15 uur —

Engineers geven aan dat herstel van de getroffen verbinding gaande is. Volgende update volgt uiterlijk om 14:15 uur.

— update 12:35 uur —

Onze engineers melden dat er geleidelijk aan herstel plaatsvindt van de getroffen verbindingen.
Indien de verbinding niet vanzelf terugkomt, adviseren wij u om de CPE op locatie te herstarten.
Volgende update volgt uiterlijk om 13:15 uur.

— update 12:05 uur —

Het onderzoek naar de storing is nog in volle gang. Volgende update volgt uiterlijk om 13:15 uur.

— update 11:15 uur —

Engineers geven aan dat herstel van de verbindingen stagneert. Het technische team vervolgt het onderzoek naar de oorzaak.
Wij houden u op de hoogte.

— update 10:45 uur —

Onze engineers geven aan dat herstel zichtbaar is maar dat niet alle verbindingen terug komen. Onderzoek is in volle gang.
Wij houden u op de hoogte.

— update 10:20 uur —

Onze engineers melden dat de storing is opgelost en dat herstel van de getroffen verbindingen zichtbaar is.
Wij houden u op de hoogte.

— update 09:20 uur —

Engineers geven aan dat het onderzoek  in het datacenter gaande is. De symptomen van de storing zijn dat de getroffen verbindingen wel in sync zijn maar geen PPP/data hebben.
Wij houden u op de hoogte.

— update 08:45 uur —

Onze engineers melden dat de leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel van de getroffen verbindingen op één van onze aggregatierouter.

Wij houden u op de hoogte.

— oorspronkelijke melding 11-01-2019 07:30 uur —

Onze engineers melden een storing in een van onze aggregatie routers. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


[OPGELOST] Inkomend telefonie verkeer

11-01-2019 07:43

— afmelding 08:45 uur —

Onze engineers melden dat de storing is verholpen.

— oorspronkelijke melding 22:00 uur —

We ontvangen meldingen dat een geringe hoeveelheid inkomende oproepen vanaf KPN niet worden aangeboden op het RoutIT telefonie platform.

Dit wordt onderzocht door KPN.


[OPGELOST] Storing RoutIT Systemen (Kennisdatabase & Tickets)

10-01-2019 14:25

— afmelding 12:55 —

De storing is verholpen, de RoutIT systemen zijn weer te benaderen.

— oorspronkelijke melding 12:30 —

Op dit moment ervaren wij een verstoring op RoutIT systemen. Als gevolg van deze storing is het mogelijk dat u:

– Geen toegang heeft tot de selfserviceportal om tickets in te kijken;
– Geen toegang heeft tot de RoutIT kennisdatabase;

U kunt wel tickets aanmaken en reageren per e-mail.

Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte.


[OPGELOST] Tele2 Fiber postcodecheck

10-01-2019 07:51

— afmelding 10-01-2019 09:00 uur —

Tele2 geeft aan dat de storing is opgelost.

— oorspronkelijke melding 09-01-2019 09:00 uur —

Op dit moment ervaren wij een verstoring op de Tele2 Fiber postcode database.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Beschikbaarheidscheck geeft geen resultaat op Tele2 Fiber diensten

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.


[OPGELOST] KPN Fiber regio Hoogeveen

08-01-2019 09:14

— afmelding 10:00 uur —

KPN geeft aan dat de storing is opgelost door het vervangen van defecte hardware.

— oorspronkelijke melding 08-01-2019 09:15 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Hoogeveen.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.



Wekelijks ICT-tips ontvangen?
Meld je dan nu aan!

* verplicht

Artikelen

  • Verwerkersovereenkomst
  • Er is geen ontkomen aan
  • Veilig gebruik van Wi-Fi
  • Einde ondersteuning “RPC over HTTP”
  • Einde ondersteuning MS Office 2007
  • Contacten sorteren op aanmaakdatum
  • Beveiligingsupdate telefooncentrale
  • Ben jij ALERT online?
  • .SHOP dé extensie voor je online winkel
  • Reclame in WhatsApp?

We brengen je verder!

Elaborate stelt je in staat om ICT te gebruiken voor het realiseren van je doelen. We zorgen ervoor dat je toegang hebt tot je gegevens.  Op je pc, laptop, tablet of mobiele telefoon. Jij werkt waar en wanneer je maar wilt.

Over ons

  • Visie en missie
  • Duurzame ICT
  • Vacatures en stageplaatsen

Partners

  • Ophuysen
  • Presta webbouw
  • Sprank

Direct contact met ons?

  • A. v. Hensbeeksingel 2 2803 LH Gouda
  • 0182-582145
  • klantenservice

Sociaal met ons zijn?

  • Facebook
  • LinkedIn

© Copyright Elaborate · Alle rechten voorbehouden · Disclaimer· Voorwaarden

Deze website gebruikt cookies om de website voor je te verbeteren. Door gebruik te maken van deze website stem je daarmee in. Verbergen Lees meer