• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Spring naar de inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

Elaborate

Uw Organisatie Online

  • Klantenservice
  • Mijn abonnementen
  • 0182 582145
  • Scherm delen
  • Service
    • Zorgeloos werken
      • Service op diensten
      • Serviceovereenkomst “Op afstand”
      • Serviceovereenkomst “Totaal”
      • Help me kiezen
    • Klantenservice
      • Storingsoverzicht internet en telefonie
      • Veel gestelde vragen
      • Opzeggen
      • Voorwaarden
      • Neem contact met me op
  • Online werken
    • Toegang tot de cloud
      • Zakelijk Internet
      • Postcode check
    • Werken in de cloud
      • Applicatie Online
      • Werkplek Online
      • Server Online
    • Veiligheid voorop
      • 247Alarm
      • Mailfilter Online
      • Back-up Online
      • Router Management
      • Afspraak voor gratis advies
  • Cloud Apps
    • Online werken
      • Microsoft Office 365
      • Microsoft 365
      • Google G Suite
      • E-mail verhuisservice
      • Help me kiezen
    • Online opslaan
      • Livedrive
      • OneDrive voor Bedrijven
      • Dropbox voor Bedrijven
    • Veilig Online
      • Sophos Endpoint Security
      • Bitdefender Endpoint Security
      • Afspraak voor gratis advies
  • Website
    • Domeinnaam
      • Domein registreren
      • Domein verhuizen
      • Domein beveiligen
      • Domeinextensies
      • Domeinnaam Check
    • Webhosting
      • Hosting op gedeelde webserver
      • Hosting op eigen webserver
      • Website zelf verhuizen
      • Website laten verhuizen
    • Webbouw
      • Website laten bouwen
      • Help me kiezen
  • Telefonie
    • Vaste Telefonie
      • Hosted IP Telefonie
      • HIP Express
      • HIP Express Office
      • KPN ÉÉN
      • Help me kiezen
    • Mobiele Telefonie
      • Zakelijk Mobiel
      • Vast-Mobiel Integratie
    • Efficienter werken
      • Bellen vanuit applicaties met HIPIN
      • Samenwerken met I AM
      • De HIPPER app
      • Zelf je telefooncentrale beheren
      • Afspraak voor gratis advies
  • Artikelen

Vast-Mobiel Integratie

  • Integreert je mobiele telefoon met de telefooncentrale.
  • Mobiele telefonische beschikbaarheid is zichtbaar voor collega’s.
  • Eén voicemail voor je vaste en je mobiele telefoon.
  • Ondersteunt elke type mobiel toestel, dus niet alleen smartphones.
  • Geen App nodig om met het vaste zakelijke nummer te bellen.

Vast-Mobiel integratie (VaMo) integreert je mobiele telefoontoestel met je HIP Express Office telefooncentrale, je HIP telefooncentrale of je KPN ÉÉN telefooncentrale. Daarmee is je mobiele toestel een volwaardig onderdeel van de telefooncentrale. Je bent vast en mobiel op één telefoonnummer bereikbaar en je belt via één nummer uit. Dat ene nummer is naar keuze een vast of mobiel telefoonnummer. Met de HIPPER (HIP) of Zapper (KPN ÉÉN) App kun je zelf bepalen welk nummer gebruikt wordt om uit te bellen.

Ben je niet op je werk, dan kunnen collega’s zien of je beschikbaar bent. Wil je een collega bellen dan kun je ze bellen naar het verkorte nummer van je mobiele telefoon. Gebruik je zowel een mobiel als een vast toestel? Dan gaat het vaste toestel ook over als het mobiele nummer gebeld wordt en andersom. Daarnaast heb je één voicemail voor je vaste als je mobiele telefoon. Voor privé gebruik kan het toestel losgekoppeld worden van de telefooncentrale.

De functies wachtstand, gesprek toevoegen, driegesprek maken en doorverbinden zijn direct te bedienen via telefoons die deze functies ondersteunen. VaMo ondersteunt elke type mobiel toestel (dus niet alleen smartphones), en er is geen App (meer) nodig om met het vaste zakelijke nummer te bellen.

Meer weten over de voordelen van de integratie met vaste en mobiele telefoons? Maakt gerust een afspraak voor een geheel vrijblijvend gesprek.
Afspraak maken

Antwoord op veel gestelde vragen over VaMo

Hoe kan ik ervoor te zorgen dat mijn mobiele nummer zichtbaar wordt als ik mobiel bel?
Met de HIPPER (HIP) of Zapper (KPN ÉÉN) app kun je zelf de ‘identiteit’ die je wilt tonen instellen. Je kan kiezen voor je mobiele nummer, je vaste persoonlijke nummer of het hoofdnummer van je organisatie.

Waarom kom ik als ik op de voicemail-knop van mijn toestel druk uit bij KPN voicemail?
Wij zorgen er standaard voor dat je voicemail via de e-mail op je toestel ontvangt. Je hebt de voicemail-knop dan niet meer nodig!

Heb je ervoor gekozen om toch een voicemail-box op de telefooncentrale te gebruiken, dan wijzig je het nummer wat achter de voicemail-knop van je mobiele toestel zit.

  • Stel op toestellen met Android en WindowsPhone 1233 als voicemailnummer in.
  • Een iPhone gebruikt het nummer wat op de SIM is ingesteld. Dit nummer is helaas niet aan te passen. Er wordt gekeken naar een oplossing. Op dit moment is het advies om een contactpersoon “Voicemail” aan te maken met nummer 1233 en dit contact als favoriet in te stellen.
Werkt VaMo ook in het buitenland?
VaMo werkt bij alle internationale mobiele providers die koppelen op basis van Camel. Dit is de overgrote meerderheid van de providers. Als een land geen Camel koppeling heeft zal het toestel als ‘normaal’ mobiel toestel functioneren, zonder de VaMo integratie. Bij sommige specifieke internationale providers is geconstateerd dat zij niet op een juiste manier met 085 nummers omgaan. Er wordt onder water een 085 reeks gebruikt om de integratie tussen het mobiele KPN netwerk en de telefooncentrale te realiseren. Het gevolg daarvan is dat VaMo niet goed werkt. In dat geval kan je VaMo uitschakelen met je HIPPER App en kan je daarna zonder VaMo integratie bellen. Op dit moment weten we dat dit probleem optreed bij de volgende internationale Providers:

  • Oostenrijk – 3 AT
  • Oostenrijk – Orange AT
  • UK – O2
Soms duurt het lang totdat het gesprek tot stand komt. Veroorzaakt VaMo een vertraging?
VaMo gesprekken leggen een langere weg af, omdat elke gesprek door de telefooncentrale wordt geleid. De additionele vertraging die daardoor wordt veroorzaakt is minimaal en ligt ruim binnen de landelijke normen. Dit is door TNO in een onafhankelijk meetonderzoek vastgesteld. Toch kan het voorkomen dat het vele seconden duurt voordat een gesprek tot stand komt. Dit heeft echter niet met VaMo te maken, maar met 4G. In de huidige implementatie in het mobiele netwerk wordt 4G alleen voor data gebruikt. Voor mobiele telefoongesprekken schakelt het toestel terug naar 3G of 2G (afhankelijk van de dekking). Dit veroorzaakt extra vertraging bij het tot stand komen van een gesprek. De komende jaren zal het mobiele netwerk verder ontwikkeld worden, zodat je kunt bellen via 4G (VoLTE).
Ik heb VaMo en nu kan ik niet meer bellen met mijn Android toestel?
Bij Android is het mogelijk binnen de oproepinstellingen van de telefoon aan te geven dat je het nummer wil verbergen bij uitbellen. Als dit staat ingesteld wordt het VaMo gesprek geweigerd. Stel de beller-id daarom in op ‘Standaardinstelling netwerk’.

Wekelijks ICT-tips ontvangen?
Meld je dan nu aan!

* verplicht

Artikelen

  • Verwerkersovereenkomst
  • Er is geen ontkomen aan
  • Veilig gebruik van Wi-Fi
  • Einde ondersteuning “RPC over HTTP”
  • Einde ondersteuning MS Office 2007
  • Contacten sorteren op aanmaakdatum
  • Beveiligingsupdate telefooncentrale
  • Ben jij ALERT online?
  • .SHOP dé extensie voor je online winkel
  • Reclame in WhatsApp?

We brengen je verder!

Elaborate stelt je in staat om ICT te gebruiken voor het realiseren van je doelen. We zorgen ervoor dat je toegang hebt tot je gegevens.  Op je pc, laptop, tablet of mobiele telefoon. Jij werkt waar en wanneer je maar wilt.

Over ons

  • Visie en missie
  • Duurzame ICT
  • Vacatures en stageplaatsen

Partners

  • Ophuysen
  • Presta webbouw
  • Sprank

Direct contact met ons?

  • A. v. Hensbeeksingel 2 2803 LH Gouda
  • 0182-582145
  • klantenservice

Sociaal met ons zijn?

  • Facebook
  • LinkedIn

© Copyright Elaborate · Alle rechten voorbehouden · Disclaimer· Voorwaarden

Deze website gebruikt cookies om de website voor je te verbeteren. Door gebruik te maken van deze website stem je daarmee in. Verbergen Lees meer